اصول و روش چاقی با طب سنتی

در طب سنتی این اعتقاد وجود دارد که هرگاه بدن گرایش به لاغری داشته باشد یا در حد افراط دارای اضافه وزن باشد، مستعد بیماری های شدیدی خواهد بود. به همین دلیل باید از لاغری و چاقی زیاد خودداری کرد. به طور کلی افراد لاغر بیش از دیگران دچار بیماری های عفونی و تب می شوند. همچنین مشکلات روحی مانند غم و غصه در این افراد بیشتر قابل مشاهده است. افراد لاغر اگر غذای زیادی نیز بخورند باز هم چاق نمی شوند زیرا بدن باید غذا را بپذیرد تا جذب شود. اگر شما نیز لاغر هستید و تمایل به داشتن که وزن بیشتر دارید می توانید با پیشنهادهای این بخش از تناسب اندام ابن سینا با محوریت طب سنتی به وزن دلخواه خود برسید. 

علت هایی که مانع افزایش وزن شما می شود

مشکل در سوخت وساز بدن

گاه وجود اختلال در عملکرد دستگاه گوارش به خصوص اختلال در روند سوخت و ساز و متابولیسم بدن تاثیر بسیاری در کاهش وزن دارد. بروز یک مشکل در دستگاه گوارش یا یکی از اندام های موثر در سوخت و ساز منجر به عدم هضم مناس مواد غذایی می شود. در این حالت شخص نه تنها وزن اضافه نمی کند بلکه روز به روز لاغرتر خواهد شد. به همین دلیل افراد لاغری که به دنبال راهی برای افزایش وزن هستند باید قبل از هر کاری باید از عملکرد سالم دستگاه گوارش خود اطمینان حاصل کنند تا مواد غذایی دریافتی به خوبی جذب بدن آنها شود.

اخلاط نامناسب در بدن

هر آنچه که فرد به عنوان مواد غذایی مصرف می کند از نظر طب سنتی، پس از هضم و جذب آن توسط بدن، تبدیل به 4 خلط صفرا، سودا، دم و بلغم می شود. به همین دلیل در صورت مصرف غذا با مواد اولیه سالم و طبیعی، در بدن اخلاط مناسب تولید خواهد شد. در غیر این صورت به اخلاط نامناسب و موذی تبدیل می شوند که از افزایش وزن جلوگیری می کند.

اگر مواد غذایی بر اساس یک انتخاب بد یا ترکیبی از مواد ناسالم و بی خاصیت باشد، موجب تشکیل اخلاط نامناسب در بدن می شود که توسط بدن جذب نمی شود. این اخلاط از جذب مواد مفید و مغذی توسط بدن جلوگیری می کند، به همین دلیل بدن لاغرتر می شود.

چاقی با طب سنتی

:: ارسال نظر